Skuteczna i niedroga identyfikacja wizualna

drukarnia

W marketingu najważniejszą rolę odgrywa identyfikacja firmy, czyli po prostu podświadome zapamiętywanie logo firmy, jej charakteru, cech szczególnych, czy charakterystycznych barw, przez potencjalnego konsumenta.

usługi księgoweWyobraźmy sobie, że widzieliśmy w telewizji reklamę świetnej oferty lokaty bankowej, z której chcieliśmy skorzystać, ale nie możemy przypomnieć sobie jaki bank ją oferował.

Opowiadamy zatem znajomemu o tej reklamie, mówiąc, że były w niej takie niebiesko-czarne szyldy tego banku, że cała reklama była w takich niebiesko-czarnych kolorach, a bank miał takie srebrne, nowoczesne logo. Jest spore prawdopodobieństwo, że znajomy już wcześniej poznał i zapamiętał tę markę, i bez wahania powie, jaki to bank tak wpłynął na naszą podświadomość. To jest właśnie identyfikacja wizualna, czyli nadawanie marce konkretnych cech wyróżniających ją z tłumu, projektowanie logo, wizytówek, materiałów firmowych, ulotek, papieru listowego, plakatów, szyldu, podświetlanych kasetonów nad wejściem do firmy, i tym podobnych. Wydawać by się mogło, że jest to rzecz banalna – wystarczy tylko wybrać takie kolory i wymyślić sobie logo, którego nie ma nikt inny.

Nic bardziej błędnego. W świecie istnieją miliardy firm, z których każda kiedyś stanęła przed podobnym dylematem, w związku z czym szansa, że nie zdublujesz czyjegoś logo, nazwy firmy, czy kroju czcionki w logotypie, jest znikoma.

Dlatego jeśli potrzebujesz profesjonalnych wizytówek, wraz z całą otoczką czyli nowym logo, kolorami, czy detalami, które będą zdobiły twoje materiały reklamowe, najlepiej będzie gdy udasz się z tym do profesjonalnej agencji reklamowej, która nie tylko wykona projekt zgodny z twoimi upodobaniami, ale i niepowtarzalny. Każda agencja stara się robić najlepsze projekty jakie potrafi, choćby po to, by wzbogacić swoje portfolio, i by każdy klient polecał ją kolejnym osobom.