Spoty reklamowe w internecie

Dawniej spoty reklamowe można było zobaczyć jedynie w telewizji. Od kiedy jednak pojawił się internet, a na stronach można umieszczać filmy to spoty przeniosły się także do sieci. To spowodowało, że spoty reklamowe się zmieniły. Czym się różnią spoty telewizyjne od internetowych? Na co muszą zwracać uwagę twórcy reklam?
Spoty reklamowe są krótkie
Z pewnością zmieniła się długość spotów. W telewizji bywały nawet takie trwające minutę czy półtorej, a w internecie bywają góra takie trwające trzydzieści sekund. Dlaczego tak się stało? Kiedy ogląda się coś w telewizji to nie możemy przewinąć sobie reklam, ich wyłączyć, możemy co najwyżej przełączyć na inny kanał czy zrobić sobie przerwę w oglądaniu. W internecie wszystko dzieje się szybciej, szybko się skacze po stronach, więc jeśli trafia się spot reklamowy to musi być krótsze. Również zmieniła się strona wizualna spotów. Na dużym ekranie telewizora wszystko jest dokładnie widoczne, jednak na ekranie telefony komórkowego, tabletu, czy małego laptopa już nie zawsze. Dlatego też unika się małych elementów, napisów, a skupia się na głównym zagadnieniu i problemie. Jeśli produkt nie będzie widoczny w reklamie to taki spot nie przyniesie żadnego rezultatu. Spot internetowy musi być również ciekawy i to bez dźwięku. Wiele osób wycisza dźwięki, żeby przy otwieraniu kilku kart przeglądarki nagle nie usłyszeć reklamy. Reklama musi zatem stawiać na aspekty wizualny.
Przy tak krótkim materiale musimy sobie zdawać sprawę, że główna zachęca musi się znaleźć na samym początku. Czy to będzie obraz czy muzyka musi być od razu przyciągać nasz wzrok i słuch, żebyśmy chcieli zobaczyć taka reklamówkę do końca. W telewizji najczęściej główne hasło reklamowe pojawiało się na końcu spotu reklamowego.
Więcej na stronie http://www.loffstudio.pl